lauantai 18. lokakuuta 2014

Viikko 10

Moikka!


Oikomisessa on nyt mennyt 10 viikkoa, ja kävin kontrollikäynnillä taas maanantaina 13.10. Tilanne näyttää nyt niin hyvältä, että Kajn mukaan tarvitaan todennäköisesti enää yksi kontrollikäynti ja siitä seuraavalla kerralla voidaan ottaa kojeet pois. Niin... anteeksi mitä? Olin pahimmassa tapauksessa varautunut pitämään kojeita maaliskuuhun asti, ja nyt olisi mahdollista saada unelmieni hampaat valmiiksi vielä tämän vuoden puolella! Tuloksia on siis minun kohdallani tullut ihan yhtä nopeasti, kuin jos olisin voinut ottaa Inman Aligner -muotit oikomiseen. Ihan hullua, mutta todella hienoa! Ihmettelen vain, miten hampaani ovat liikkuneet niin nopeasti paikoilleen. Tosin, lähtötilanne ei ollut kovin paha minun kohdallani, joten dramaattisia muutoksia ulkopuolisten silmiin minun purukalustossani ei ole todennäköisesti tapahtunut. Olen jo pelotellut itseäni, että se on tulevaisuuden parodontiitti, joka antaa hampaiden liikkua niin nopeasti, mutta hys semmoisista.

Nyt on tarkoituksena siirtää ylhäällä enää yhtä hammasta pikkaisen, että se on muiden kanssa tasaisessa rivissä niin, ettei se haittaa purentaa. En ole varma, puhutaanko oikeilla termeillä kakkoshampaista, mutta etuhampaiden vieressä olevaa kaveria pitäisi töniä vähän vielä riviin. Sitten annetaan hampaiden rauhoittua hetki, ja toivotaan, että rivi asettuu kiltisti uuteen uomaansa ja askarrellaan toivottavasti retentiolangat paikalleen :)

Onnellista viikonloppua!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti